Dakar - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Ruben K. - WaarBenJij.nu Dakar - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Ruben K. - WaarBenJij.nu

Dakar

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

23 Juli 2009 | Senegal, Dakar

Vandaag een dagje Senegal :P de 2e dag eigenlijk, maar ik kwam gisteren pas laat aan hier in Senegal. Maar ik zit beetje klem met het taaltje hier. Want ze zeggen met Frans kom je er. Nou niet dus:
Frans (officiële taal), Wolof, Pulaar (Fulfulde), Jola, Mandinka, Serer, Bambara, Sarakolé. Enigsten die ik kan is Frans en Pulaar..
En je bent wel zo miljonair:
1 € = 655.82, ik heb 300 ingeruilt (300x655,82=196746) Ik heb dus 196.746 CFA-Franks !!

Maar wat ik vandaag heb gedaan :D

Ik ben vandaag Dakar doorgeweest & naar een slaveneiland geweest!

Dakar:
Gebouw van de Assemblée Nationale!! Echt te vet daar kun je heel veel leuke dingen. Dat is een beetje de tweede kamer van Senegal. Schijnbaar heb ik de Premier ook gezien want ik was op tv vandaag met de premier. Want ze zeiden iets met premier, en ik was op TV :).

Dakar Presidentieel Paleis
President's huis, echt te groot te mooi en echt macht uitstraling zo groot huis heb ik de afgelopen 5 dagen nog niet gezien want ik ben nu al een tijdje in afrika en deze is echt te groot!!

Akon
Wat denk je als je aan Akon denkt.
Mooi muziek, leuk koppie. Rapt leuk. Waar zit dit in jou verslag??
Nou Dakar is de stad van Akon! Daar is hij geboren!! wisten jullie zekers niet!!


Maison des esclaves
Hier kun je een oud slaven kamp zien. Vond ik eigenlijk niet veel aan maar ik vond het wel leuk om te vermelden!!

Meer info op
http://www.xs4all.nl/~hfkoster/Gambiavoorpagina.html

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Ik ben een wereld reiziger, en op die foto is m'n Gambianse vriend!

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 21159

Voorgaande reizen:

19 Juli 2009 - 31 December 2009

Afrika

Landen bezocht: